Wednesday, May 25, 2011

You will be missed, Ben!

The hardest part of any friendship is when it's time to say goodbye. Well, we meet a lot of friends and we know that they all will leave us eventually. An officemate of mine, Ben, will leaving us next week to follow his dream. We gonna miss you Ben.

Ben is at the middle
It's so sad to see you go, Ben T_T





Look at all his face emotion. It just him.

Ben,
It has been pleasure knowing you and working with you.
I'll miss seeing you around. I will miss talking and laughing with you. T_T
Wish you have a wonderful life and bright future ahead.
Keep smiling, do keep in touch and take care!

Friday, May 13, 2011

F for Friendship

I met my S' last night, Sue, Syafiqa and Shafiq. They all start with S but only me start with J. Well, it does't bother me at all because the most important is we share one word, F for FRIENDSHIP!

 Perfect Four :)

We had very awesome dinner at Bubba Gump Shrimp Sunway. 

I love the decoration, the enviroment and the food!

The foods look delicious and taste good too
Lovey dovey. Sumpah mereka sweet gilaaaaa

 She's Sue dan dia sangat la kecik! Jeles tawww


If you need waiter, flip the red plate 'Stop Forrest Stop', the passing waiters will stop at your table. And if you do not need them, flip the blue plate 'Run Forrest Run' and the waiters will keep running and ignore you.
Sue and I had this Barbecue Chicken and it was yum yum!

Menu wajib order of course la shrimp!

 After done eating, we walked around taking few pictures.




Oooommmggg she really has a very perfect smile. *Ok jeles* Dang!


Then we headed to Starbucks while waiting for Sue's brother to picked her up.


Borak borak gosip gosip kemudian balik!

See you next time guys! <3<3

Thursday, April 28, 2011

Smile like :)

Yea.

Sometimes I :) to hide :( 


Sometimes I :D to hide :'(

Just smile and pray.

God will listen. If not now, later He will.
Just have faith on Him.

:)

Tuesday, April 26, 2011

Wordless

Today was pretty sad. Many hell of things make me wanna cry like I never cry before. I feel hurt, I feel lost, I feel useless, I feel hopeless, I feel down, I feel stress, I feel urghh I don't know how to put it into word to tell how sad I am.

I need shoulder to cry on.  :'(

May God grant all my wishes

Wednesday, April 20, 2011

Let's get on the floor


One word : Amazing!

I keep replaying this vid over and over! J.Lo is so fucking hottttt!

Sorry, I don't want you.

You treated me well but honestly, I'm sorry, I don't have any feeling on you. I am truly sorry, I just really not into you.

Do you get me? I don't want you!

Stop being nice. I hate to say, it's suffocating me.

Phew.

Saturday, April 16, 2011

See what I've found. lol


Muahaha. Bongok! I don't watch anime, but I know la Naruto tu apa. Dang. I can't help myself to stop laughing. That's SO funny. Sumpah gelak guling guling nih.

Clorox is better I guess.

Friday, April 15, 2011

I miss u gila gila juga!

I just learnt how to capture Iphone screen without apps. It is super easy. Jakun nihh..

Nah!


Ngee.. Looking forward to meet u gorgeousssss! And of course I miss u and Shafiq gila2 juge! Aaaaa can't wait to bubba with you and Sue as well. Will patiently wait till u done with ur stuff S! ♥♥♥

Meet my cookiedough!

Tadaaa.

Odi was here last night! Ok screammm! 

Odi is my best buddy who always make me laugh like hell and the one I easily get along with.
Tapi sekali dia mengamok, memang kena cabut terus. Kalau tak mampus la kau kena semburrr. Sumpah dia garang.



Me with Hajar, Tata and Odi. We talked, laughed and ate a lot!!

We met up at Asia Cafe Subang. Nah, the best place so far to eat and catch up with friend.
They are now swift-ing up to Penang. Take care girls! Aaaaa rindu nya Penang. Tak sabar tunggu next month and meet them again!

Thursday, April 14, 2011

Nak tengok dotdotdot. Tp malu!

Ngeee...

Tibe teringin nak tengok cite dotdotdot tu laaaaaaa. Lot of fuss have been made and I really wanted to see what was all about.
Cite dia macam ni, a man falls in love with another man, gay lah kan. lepas tu lelaki tu konon konon sanggup berkorban untuk gay tuh. sampai sanggup buat sex-change. Tapi gay tu tak suka pon dia jadi perempuan, sebab gay tu GAY kan. Duh. Then, he (ke she eh?) moves back to kampung dan suka perempuan pulak. Tapi...... dotdotdot dia dah takde. Then, how??? Kesiannnnnn..

Aaaah, agak agak segan tak nak cakap kat kaunter tiket TGV nanti? Muahaha. Aku segan nihhh! takpela beli cd jelaaa. Dang!

Tuesday, April 12, 2011

She's beautiful!


Na na na na na na.
I'm no beauty queen.
I'm just beautiful me.
 
 
Gorgeous ain't she? But is she really dating with JB? Grr.I don't care but eww he looks kinda gay. Whatever la.

Beautiful day ahead peeps! :)

Wednesday, April 6, 2011

Education is important!

Ofis saya sekarang ada 4 vacancies untuk post operator and production assistant. For the past 3 2 days ramai yang call for both positions.

Abg A: Helo, kilang ni ada nk pakai operator aa? Laki ke perempuan?
Me: Dua dua boleh apply bang
Abg A: Bile boleh interview?
Me: Abg email resume nanti kita call confirm kan date
Abg A: Ape?
Me: Email kan resume
Abg A: Haaa, ape?
Me: email kan abg punya resume
Abg A: Ooo sijil2 semua tu ye? Alaaa tinggal kat kampung la macam mana?
Me:  Takpela abg bagi no fon la nanti kita call balik

Aaaaah tepuk dahi je nih! Abg, resume pon tak tau ke? Sijil sijil semua kat kampung ye? Macam tu abg bungkus bag balik kampung jelaaaa!

Akak B : Oooo operator tu yang orang jawab jawab call tu yeh?

Aaaaaaaaah stress ah gini. Dang.

Ni ada dua tiga mamat ni apply kerja dengan result SPM 8E 9G berderet. Menagis mak bapak kau tengok result kau macam tu wei. Sumpah kesian. Last last kau mintak sedekah je. People around won't respect you. Korang buat apa kat sekolah haa?

Education is not only what in the books, but it teach us about live, civilization, and help to develop a good human beings. Remember, with knowledge u will never walk alone.

 
For those who are going to sit for final exam, and to my lil sis, gud luck! Will always pray d best for you!

Thursday, March 31, 2011

Kenapa guard U**M ni kelam sangat!

Hi.

Been busy lately. Aaaaaaaaah sumpah stress penat! Yesterday was pretty hectic, rushing here and there. Babe, memang basah ketiak aku aaaa. Habis GPS navi ni aku rogol. Belasah je segala route pon, memang bereh ke gerbang dia hantar kau. Sekali bateri habes! Damn! Gelabah! . 

Today, I was at U* Shah Alam as exhibitor for U*.

Guard kelam : Tak boleh parking sini, ini untuk Najib event.
Me: Ye, saya exhibitor utk event Najib ni. Pass tak cukup semalam
Guard kelam : Ini untuk Najib event. Pegi park luar.
Me : Ahhhh fak!

Helooooooo pakcik, besepah kot parking! Tau la myvi tu kecik je. Tunggu saya bawak lamborghini, memang saya tunjuk kat pakcik. Sigh

Nah, tak percaya sangat!

Sunday, March 20, 2011

Menyampah nak mampsss!

"salam...
ak nk tanya ko, apsal ko jahat sgt dengan ak?...
ak ngat lg dat day ko ckp kt tempat ko xde keje..
ak siap tanya en.r...
belambak kot keje microbiology executive...
dgn kawan pn ko buat macam ne...
fine, if ko xde niat xpela...
tapi busuk ke x hati ko tuhan je yang tau...
ak doakan yang terbaik buat ko... gud luck ah... "

okey. aku sentap nihhhhhhhhhhhhh! Memang kau siap hantar resume segala kat MD terus kan. Dah dapat reply dari dia? Dah puas hati? Memang tak de kerja pon kan?? Perlu ke kerja sebumbung pon? U're really pissed me off. U're so fucking fake! Hipokrit! Dah lama aku senyap dengan kau. I've been talked behind at and a whole lot more. Not once, not twice. Kau cakap memang busuk, aku ni bodoh bodoh tadah telinga je selama ni. Dress up kau macam minah indon tu, tegedik terkangkang sana sini kau bajet aku nak jeles busuk hati segala ke? Kau smoking kau bajet kau hot ke? Jujur, buruk okey kau smoking! Aku bukan shallow minded, girlfriends aku lain pon ramai yang smoking tapi kena gaya. Tapi kau, setakat nak menunjuk tapi sedut rokok pon tak betol tak payah la wei. Orang menyampah. MENYAMPAH! Kau bajet kau hot ke?????? Memang sumpah TAK. Sembang nak pasal boyfriend doplohpat jam macam kau sorang ada boyfriend yeh? Takde modal lain ke??

If u want people treat u well, then treat them well too! 

Sunday, March 13, 2011

Bercinta biar berpada

Aaaaaaaaaaaah aku menyampah nihhhhhhhhhh.

Tadi pegi lepak dengan kawan kawan dekat satu padang nih, ada la sepasang couple ni comolot berpeluk bagai.

Nah, siap dengan hailer segala kena warning.

"Tingkah laku anda sedang di perhatikan, pasangan baju belang bawah pondok sila beredar"

Budak baju belang tuh buat dek jeee. Memang aku rasa nak lempang terus je budak tuh. Kena loud speaker kali kedua baru nak blah. Wei tolong la respect orang keliling sikit. Kat situ tempat keluarga beriadah, bebudak kecik, makcik pakcik suma ada. Tak rasa malu ke? Orang tak kisah pon kau ada balak hensem ke, kau ada girlfriend hot ke, kau bahagia bercinta ke, orang tak kisah pon la wei! Helooo ni Msia okey, bukan Amerika. Tak payah la nak tunjuk kat public sangat. Annoying okey! Nanti dah kawen, duduk dekat pon bau busuk!

Friday, March 11, 2011

Tsunami strike Japan.

I'm watching CNN now and i'm just like OH MY GOD. Astagfirullah. Pray for them. Ya Allah, lindungi dan jauhi la aku, keluargaku, rakan rakan ku dan umat Islam dari segala malapetaka. Amin

Happy Friday peeps!

It's Friday!!

I wanna sleep all day and never wake upppp tomorrow!!! Grr..

Jumaat memang lah terkinja kan sebab besok dah cuti kannnn. Dah tu lunch hour dua jam, memang berjimba la kannnnnnn. Dah tu apa lagi, happy la kannnnnn. Yes, I'm smilinggg widely. But, inside I'm dying. T_T. Let laugh hard till stomach hurts baby. Live your life J!



Nyaa, I had this for breakfast! Krispy kreme doughnut & ice lemon tea! Gigih okey singgah kedai mesra subuh buta sebab air tu.

Orang lain keyang perut senang hati, aku keyang perut susah hati T_T

Thursday, March 10, 2011

My head hurts!

Many bad things happend lately. And I wonder where the hell am I now.  I cant hold my tears anymore T_T

I tried to make thing right, but its always turned to the other way. I lost my confidence,i fell useless. my hopes are now slowly drop, and drop.

I really wait for miracle to come. I hope.

Wednesday, March 9, 2011

Ye, memang aku sombong

Eh kau sombong betol
Ye saya sombong puas hati? Sigh. I'm sick of it! Hello, tak kan nak doplohpat jam bekepit ngn kau? Sumtimes people around are so annoying. I have my own life to live, my own family that needs me more, and of course family comes first lah kan, i have tons of work to be accomplished and i have million probs to think! Yeah prob always occur and it's so suck! Then u datang talk bullshit. Tats so fucking annoying! Eh rimas la paham tak?  Tolong la paham. I've no time to fool around!

Lately aku PMS hari hari. Sumtimes cant even resist my anger. Ah im so fucking stress and so please dont mess with me!

Monday, March 7, 2011

Cuti 6 bulan! yahooo!

Sigh.

How I wish I could dissappear and get lost to somewhere like heaven for 6 months! Sumpah busy nak mampsss. I wanna go to heaven! How far is heaven uuh?  Bring me there and I wanna cry silently.

Hey you asshole really killing me. Ah, go fuck urself!

Friday, March 4, 2011

This is a MUST!


HEALTH:
01. Drink plenty of water.
02. Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a beggar.
03. Live with the 3 E's--Energy, Enthusiasm and Empathy.
04. Make time to pray.
05. Play more games.
06. Read more books than you did in 2010.
07. Sit in silence for at least 10 minutes each day.
08. Sleep for 7 hours.
09. Take a 10-30 minutes walk daily. And while you walk, smile.   

PERSONALITY:
10. Don't over do. Keep your limits.
11. Don't take yourself so seriously. No one else does.
12. Dream more while you are awake.
13. Envy is a waste of time. You already have all you need.
14. Forget issues of the past. Don't remind your partner with his/her mistakes of the past. That will ruin your present happiness.
15. Life is too short to waste time hating anyone. Don't hate others.
16. Make peace with your past so it won't spoil the present.
17. No one is in charge of your happiness except you.
18. Smile and laugh more.
19. You don't have to win every argument. Agree to disagree.

SOCIETY:
20. Call your family often.
21. Each day give something good to others.
22. Forgive everyone for everything.
23. Spend time with people over the age of 70 & under the age of 6.
24. Try to make at least three people smile each day.
25. What other people think of you is none of your business.

LIFE:
26. Do the right thing!
27. GOD heals everything.
28. However good or bad a situation is, it will change.
29. No matter how you feel, get up, dress up and show up.
30. The best is yet to come.
31. When awake in the morning, thank GOD for it.
32. Your Inner most is always happy. So, be happy. 

Tengok saya makan apa!

Nyaa. Rojak ni untuk lunch semalam. Nangis guling guling lepas makan rojak tepi longkang ni T_T. Tapi masa ni belom rasa cukup menyesal lagi. Sebab dah skip breakfast. Orang busy katanya, takde masa nak breakfast. Agagaga. Ceh, padahal bagun lambat tak sempat buat breakfast. Yelaaa, aku tak tido kot malam tu takot hantu punya pasal.

Dinner pon dengan senang hati makan kejadah ni.

icecream kacang. yummyyyy!


-


dah tu batak nak ini pulak

icecream red bean
Dua dua icecream ak bantai. Muahahaha. Ok tipu, aku makan icecream kacang tu je. Yang red bean tu orang sebelah punya.
-
Tadaaa!


Iceroom! I was thereeee! Wani, mesti kau menyampah tengok muka ni kan. Muahahaha. Sorry naik lorry.

Makan dekat Iceroom takde la sedap sangat pon, tapi licin jugak mangkuk tu T_T


Dah sekarang menyesal, sumpah taknak makan nasi sebulan!

Thursday, March 3, 2011

Kisah hantu bersiri.

Hey..

Ini kisah semalam. Lepas lunch dalam pukul 230 petang, aku terbaca kisah benar seram seksyen 2, depan wetworld yang di post di fesbuk. Cerita pasal 8 students UiTM yang menyewa rumah berhantu. Sumpah seram aku tak tipu. Ni aku copy paste sikit, ayat yang mana betol betol menghantui aku sampai sekarang. T_T

" Ms aku nyenyak tdo mlm tu tetiba jek ad org tarik dua2 belah kaki auk sampai jatuh dr katil. Kepala aku terhentak dulu kt lantai!! Ape lg,hangin la aku sbb ingat bdk2 nk wt pedajal kt ak tp bl aku bangun xde org plak. Yg ad cume c Lan yg ngah membuta kt katil atas. Ak x rs Lan yg buat sbb confirm dia tdo mati. Bl ak kuar bilik, ak dgr bdk2 ngah ketawe. Rupenya diorg ngah layan dvd kt hall bwh. Ak pon msuk blk balik sbb still bingung lg tp br ak terperasan ms ak ngah jengah kebawah td ak perasan Lan ada!! Bukan ke td ak nmpk dia ngah membute dlm bilik? Ahh suda... 
Dgn perasaan berani2 takut ak tgok atas katil Lan ada bonjol bwh selimut,kiranya mcm ad org la. Ak tarik kain selimut tu n guess what? ad batu nisan yg da retak2 dn otomatiknya blk ak diselubungi bau hapak+hanyir yg sgt2 kuat."  

Mula mula, selamba je baca takde rasa berdebar langsung, tak gugur jantung pon, gelak lagi macam tengok cite Hantu Kak Limah je. Kita bako kita bako. Elok sampai noktah terakhir, tibeeee fon ringing. Bos panggil turun cleanroom collect sample. Aku pon laju laju turun cleanroom, semangat ni nak amik sample. Sampai cleanroom, takde sape sape. Ok la aku masuk cleanroom sorang sorang takde hal pon. Nak masuk cleanroom, kena pakai special gown. Acah acah gown princess gitu. Haha. .

Macam ni la lebih kurang gowning untuk cleanroom. Gambar ihsan dari Jenal Jenglot. Gagaga. Zainal, pinjam kejap gambar kau yer. Haa gitu la aku pakai baju masa kerja. Eh bukan setiap masa la, kadang kadang je kalau nak amik sample dalam cleanroom. Kalau dekat ofis nak pakai pape pon takpe yang penting pakai baju dan seluar dalam. Aku pergi ofis takde beria tempek makeup bagai, pakai buruk buruk je pegi ofis, tak boleh makeup pon okey, takot nanti maskara jatuh dalam product. Muahahaha. Boleh kannn. Okey, aku pon masuk changing room, terkinja ni nak pakai gown princess tadi. Nah, tutup je pintu changing room tu, tibeeeee black out. Dah pulak. Tak lama lepas tu ada lampu balik. Aku pon terus pakai gown princess tadi dan cepat cepat masuk cleanroom. Damn. Elok tutup pintu cleanroom tu, black out lagiiiiii! Aku sorang ni, dah rasa tak sedap hati, cepat cepat pegi intai corridor depan ikut tingkap kaca. Tengok takde sape sape. Aku intai lagi, sekali MAAAAAAKKKKKKK! Gosh gugur jantung aku. Nampak hantu kepala hitam. Bangaaaaaang! Ofismate aku rupe nye dok tersengih menepek depan tingkap kaca tadi. Die dah la pakai contact lens yang shining shining tu. Lelaki okey, kelasss okey pakai contact lens segala.

Lepas balik kerja, rehat mandi & cepat cepat makan sebab dapur umah aku lampu terbakar. Nanti gelap takot pulak. Nak pulak semalam aku tinggal sorang. Sebelum ni memang dah biasa tinggal sorang. Tapi semalam tcerita seram seksyen 2 depan wetworld tu tibe poping up! Daaah, gelabah naik bilik, pasang muvie kuat kuat, tido. Tengok jam baru pukul 9. Awal lagi, takpela tido jelah konon taknak terjumpa hantu. Golek kanan golek kiri tak boleh tido jugak. Gelisah dah aku. Ahh pejam mata kuat kuat buat buat tido. Tak boleh tido lagi. Tengok jam dah pukul 3 pagi. Boleh pulak hujan kilat gila semalam. Duh, naseb baik tak black out! Elok berenti ujan aku dengar sayup sayup orang tengok tv kat living hall tingkat bawah. Terus terbayang cite seram seksyen 2 depan wetworld tu lagi. Gosssh. Makin laju jantung di pump. Lepas tu aku terdengar pulak bunyi orang mandi. Dalam hati oh  housemate dah balik mungkin. Tibee subuh tadi aku dengar lagi orang mandi, aku usha tengok housemate aku. Ah lega.

Aku : Yau balik mandi ke semalam.
Housemate : Eh tak la, yau baru sampai subuh tadi. Yau g Kuantan semalam.

Shit. Abes tu yang aku dengar tu sape?? Aku mimpi ke or in reality?

Aku memang selalu tinggal sorang dirumah. Asal malam je tak tak boleh tido. Risau kan makhluk halus dan makhluk kasar.Hari hari tak cukup tido Walaupon kawasan rumah ada pak guard kacak acah acah Amir Khan, tapi hati tetap risau. Pak Guard kacak pon bukan boleh pecaya. Aku nak Pak Guard tough macam Van Damme T_T

Ya Allah, juah kan la aku dari segala musibah dan malapetaka. Amin.

Monday, February 28, 2011

I miss the old u, the old us. I miss the old days!

Aaaaa. I miss Kmpk, I miss TP24. I miss them T_T.

From Kmpk to my house takes at least 30 minutes. Jadi, tiap tiap minggu wajib balik rumah.WAJIB okey, haram kalau tak balik. Muahaha.

Truth to told, Matrik life was awesome! I was surrounded with super-awesome classmate and roomate who always made me laugh hard. First semester was easy, I scored perfect cgpa of 4 in first sem. But when went into 2nd sem, I was not able to maintain the cgpa. But still graduated with 3.9 cheers.  I tried to strike hard in sem 2 but , En K***** (bangga okey aku ingat nama dia) doa kan saya tak dapat A as I always skipped his lecture. Thanks Wani sebab gigih tiru tandatangan aku untuk attandence sheet. Ngeee. Lecture math tu bosan okey. BOSAN! Memang Zzzzzz. Tapi takpe la En K, saya memang benggap matematik pon T_T. 

Tutorial Physics (TP) 24. They're awesome!

Dalam lab sempat main main. Bila result tak dapat, gelabah tak tido malam.

Kelas kami ada penyanyi Juanes okey!


Ukwah fillah abadan abada! Aku baik kot tak buat benda benda busuk. Muahaha.
I love them! And no word can't tell how amazing they are! They are cool, they are great, they are the most precious gift I ever had. Lot of friends walk in and out in my life, but only them leave footprint in my heart.
I miss the time when we laughed hard till cant stop, I miss the time when we struggled gila gila to complete English project Mr Chong garang tu, I miss the time when we lied down together waiting for meteor shower, aaah meteor finally appeared and that was so unforgetable. I miss the time when we played paintball, kata jangan curi bendera, tapi ada juga yang curi. Sape curi ha? meh nak tembak sampai lebam! Ooooh i miss everything!

I wish I had a time machine and could turn back time. T_T

Thursday, February 24, 2011

Menyesal lagi!

Hi..

Saya TERtype entry ni sbb saya nk kepochi yang saya TERpergi mekdi tghri td.
Ofismate saya TERajak saya makan dan saya pon dengan happy TERmakan ayam goreng. Saya TERlupa yang saya dah bye bye mekdi semalam. Sekarang sumpah saya menyesal T_T

Saya taknak TERmelawat uncle mekdonald lagi T_T

Wednesday, February 23, 2011

Eat right

Hey,

Dah pukul 530, tp ak tak lunch lagi! Sebab? Dah menyesal gila makan heavy heavy minggu lepas. Gosh, bela jin ke ape ni? Patut lah berjuta kali cakap nak kurus tapi tak kurus kurus lagi! 

Nah, meatball lasagna for dinner yday. Sumpah menyesal T_T
Ni lagi nan cheese. Sumpah sedap!












Lepas tu burger ni pulak.


Nah, dessert makan ni.

 ABC ni pon kenapa la sedap sangat T_T

Nagis jela tengok pinggan dah licin. Hish. Dah dah. It's time to say no to junkies. Bye bye Mr McDonald and hello the gorgeous vegi! Let's eat right, enjoy life and stay young! Would takes quite a bit of hard work and commitment. Ye ye, ak tak kisah. Ak taknak mati terlebih makan!


xo!

Sumpah menyesal

Hey..

And hey wani wanot!

Sume bende suck mlm ni! Haish.
Trafik mcm babi berator,justin biber pulak kne kiss.
Willian dah la sesat, dh tu tak bpe kacak pulak.
Budak tu pulak bebel tak abes.
Menyesal gilaaa. Dh tu fon pulak tinggal dlm keta. Damn!
Kunci pulak jatuh ats kaki. Makkk, knpe ni! Charger fon pulak dah hilang.
Bpe byk nk pulak? Ah.. Middle finger!

Dah la. Nite. Sleep well.

Love, J.Lo

Tuesday, February 22, 2011

Mummy, imy!

A Poem For Mom

© Champagne S. Baker

You are the sunlight in my day,
You are the moon I see far away.
You are the tree I lean upon,
You are the one that makes troubles be gone.
You are the one who taught me life,
How not to fight, and what is right.
You are the words inside my song,
You are my love, my life, my mom.
You are the one who cares for me,
You are the eyes that help me see.
You are the one who knows me best,
When it's time to have fun and time to rest.
You are the one who has helped me to dream,
You hear my heart and you hear my screams.
Afraid of life but looking for love,
I'm blessed for God sent you from above.
You are my friend, my heart, and my soul
You are the greatest friend I know.
You are the words inside my song,
You are my love, my life, my Mom.


Ma, i miss you :'(

I see your tears drop falling on your face, I know you struggle. And I will always stand by you, no matter what. Ily, ma.

Monday, February 21, 2011

Monday blues

Early drive today, from Ipoh to Shah Alam. Thank God, safely arrived. It's Monday y'ols! Haih. I hate Monday. Lemau! Hari Jumaat before tinggal ofis, as always siap jote down To-do list konon hari Isnin tak tehegeh nak refresh keja. Nah, otak tetap lembss! Warrggh.Works are piling up! Many drafts to amend and many things to catch up on.

Tgk monitor pon tau saya org busy. Muahaha

-

-

-


Nyaa, Saya 'tak pernah' pon stress keje. Tekinja je.

Well, as Quality Control Exec, I am responsible to verify that all incoming product, intermediate and final product has met the requirement before release to the next production stage. Evaluate QC test result, buat sampling segala. QC Pass QC Fail, ini la makanan aku hari hari. Tak sedap pon telan je.

Aha, Friday faster come!

Sunday, February 20, 2011

Dear Aizah

Kehadapan Nuraizah Nor Razlan,

Terror tak ak eja nama kau? Wink wink. Ak meluat gila bila bukak blog kau ada, pap pap la la la la la one two three four. Grrrr. Wat de. Ak dah baca entry kau. Thankyou Iloveyou! Hee. Memang sumpah ak tak kan lupa kau. Sebab ak simpan dalam hati je bila kau ketuk pintu bilik ak kuat kuat sampai ak terjaga. Hangin je ngn budak ni. Rasa nk sepak je. Tapi, gigih jugak ak bagun mandi makeup lawa lawa ride kau pegi kelas. Kau ingat tak kita penah jatuh motor sama sama. Hahaha.  Ketaq satu badan wei. Okey, ak malu! Dah tu, kau selagi tak tongkat selagi tu taknak turun. Haih.

Kita selalu mandi sama sama. Ak tak kan lupa tu. Sebab kau buat ak hangin lagi! Memang ak tak payah bukak paip pon takpeee. Kuyup dah kene percik air kau. Kau mandi ada dekat sejam kot. Ak tau ko nages masa mandi, tapi tak kan tiap kali mandi kau nk nages? Haha. Opss.

Kau kata petpetpet tu bunyi selipar? Haha. Ok. That was funny! Sampai sekarang ak baca lagi cite tu. Kau buat ak gelak tak hengat. Nak nak cite pasal si bodoh chundarella basuh sayur guna sabun. Bongok gila. Kau kenal kan ak dgn mamat mamat hensem jambu tvxq. Gigih ak hafal nama sorg sorg tp sampai skrg ak tak boleh hafal.

Aizah, thanks sebab selalu dgr ak cite pasal fyp. Kejadah ni memang shit. Selalu buat ak nages. Thanks lagi sebab sama sama susah senang mintak sign Dr *****. Kau tahu kan sapa? Muahaha. Naseb baik kita lepas. Gigih kira manik pink putih tu. Sumpah ak fed up gila. Lecture note kau bagi ak pinjam suma thanks to million. Walaupon tulisan kau tak cantik, tapi kau usaha buat color color.

Sekarang, ak rindu kau nak tido kat katil kau. Ak rindu nak menempek kat bilik kau. Ak rindu nak gosip ngn kau. Ak paling rindu nyanyian merdu kau!

Nanti kalau takde pape ak pegi konvo kau. Ak bawak hadiah besar besar jangan risau walaupon konvo ak kau tak bawak hadiah pape. Congratulation Aizah! N kengkawan lain. Gud luck in your future undertaking. Doa kan ak kawen cepat cepat. Haha. Semoga kau kawen dulu. Semoga cepat dapat kerja. Semoga kau tak lupa ak. Take care. xoxo!

Yang benar,
J

Saturday, February 19, 2011

Homestay di Ipoh

Hey hey.

It's Saturday peeps! I dah tekinja kinja ni y'ols nak ber-yahoo yahoo. Eh, kalau korg plan nak jalan jalan ke Ipoh and need place to stay, nah I recommend kan satu homestay ni. Rumah lot 1 tingkap tingkat, 3 bedrooms, 2 bathrooms. RM250 per night. Gerai makan ada dekat. Nak jalan kaki pon boleh. 10 minutes dari highway utara-selatan (exit Jelapang). 15-20 minit drive ke pekan Ipoh. 10-15 minit ke kawasan perkelahan Ulu Chepor. 20 minutes to Jusco. Almost 30 minutes to Lost World Tambun, Politeknik Ungku Omar, UiTM Seri Iskandar, UTP.

Tadaa!

Master room with aircond (attached bathroom)

Bathroom yang dalam master room tadi. Ada water heater, shower gel pon ada.

 Middle room. 1 single bed + 1 queen bed + aircond

3rd room. Towel, selimut, sejadah, telekung, iron, iron board, toto set sume disediakan

Dining hall. Ada bahan bacaan bagai.

Wet kitchen with cooking facilities, dinning table, fridge, washing machine. Dalam fridge ada air mineral. Nak, amik je, free tak payah bayar. foc! Dapur besar, sambil masak nak main aci kejar pon boleh! 

Nak tengok tv kat sini! Radio & CD player pon ada.

Living hall

For those yang interested boleh contact Pn Mashitah, 016-5588427. Nyaaa, kena kasi I komisyen ni. Muahaha. Kidding kidding.

Address : LOT 64997, Jalan Pekaka, Kg Dato' Ahmad Said Tambahan 2, 30020 Ipoh, Perak.

Ok done! I've got to go meet up with my girlfriends! Party time babey! Wehee. I wish Monday never come and Saturday never go. Sigh. Yeah, weekend always happy. No need to work, sleep all day long, enjoy everywhere! But all seven days giving by God, we shall appreciated it. Everyday have means. U're right buddy! Happy weekend guys. Have a good time. Take care & xoxo!

Friday, February 18, 2011

Cucur udang

Hi Wani! Dah tak payah kembang botek kau. Buruk okey!

Gigih ak tulis mende kejadah ni untuk kau. Gedik gelenya! Keje ofis tak payah buat kan. Tulis entry manjang. Boleh dapat duit byk tak? Kau nak bayar kan gaji? Huh.

-

Nah, nak sgt cekodok kan. Hambik la tengok puas puas.

Cute kan cekodok ak? Kan kan kan? Peduli ape. Janji sedap. Wahaha

Sumpah sedap tak tipu. Tak pecaya cuba try.

Bahan bahan :

1) Tepung cucur udang adabi
2) Air masak
3) Minyak masak cap buruh  v.2.0 tahan goreng 10x

Cara cara :
Boleh tengok dekat belakang paket tepung tadi.

Cuba ok.

Dah. Bye. Tc. Ily!

xo

Mereka sayang saya!

Ye, saya sayang mereka juga. Aww sweet!

Ain   : Kakak Janati cantik lah.
Ana : Haah, kakak cantik.

Ye ye kakak tau kakak cantik. Budak budak tak menipu kan? Muahahaha. Puji ada makna okey. Nah, amik la fon ni pegi main jauh jauh. Main sampai jahanam pon takpe. Kakak tak kisah!


Ana and Ain. Hamboi kecik kecik dah pandai melaram mak datin.


Budak ni suka sangat makan lolipop. Tgh main pon gegeh nau taknak lepas. Ak nak tolong pegang tak kasi, last last kepit bawah lutut. Grr. Lemuih!

Amin & Ana. Peace yaw! Tebalik la wei. Jenuh dah dok ajaq tebalik kan jari, dok wat peace gitu jugak.
Ha, lantak kau la Ana. Dia sangat talkative. Dah la pelat, memang tak paham dia sembang apa.

Nak bekepit je doplohpat jam. Tak larat wei layan korg.

-

-

Saya sayang mereka sumpah tak tipu sebab mereka jahanamkan telefon saya kata saya cantik!Gagaga. Lenkali puji lebih lagi okey!

xo!